Intervista Alex Afrasiabi su modelli, Guarnigioni e boost 90
  • grallenMost Valuable Poster 27 marzo 2014, 17:16 grallen
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    Dal caos si crea l'ordine e dell'ordine si genera il caos.
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    Una nuova intervista che ha rilasciato Alex Afrasiabi al sito games.on.net. dove parla di diverse questioni.

    - Alla domanda se tutti i modelli delle razze saranno pronti per la uscita delle espansione Alex ha risposto che stanno facendo il possibile per riuscirci ma non sa dire se riusciranno in tempo per la uscita del gioco dato che alcuni modelli richiedono più tempo ed attenzioni rispetto ad altri

    Afrasiabi explained. I asked later on if all the models would be ready for launch: the creative director replied with a respectful “our goal is to do as much as possible”.

    “We know, we don’t think we can hit all of the models [by release] but most,” he added, although it’s also true that not all of the models require the same degree of touching up.”
    .

    - Alex si apre per quanto riguarda l'evento di WoD che sarà l'apertura del portale oscuro di Draenor su Azeroth e che dovremo fermare un'orda di ferro di 50.000 agguerritissimi orchi e che l'evento durerà sui 45 minuti.

    Questo riporta indietro nel tempo quando ci fu l'apertura del portale oscuro e i demoni su riversarono su Azeroth in TBC :good:

    “it’ll be a prolonged event where we’re basically fighting off these Iron Horde war machines … and doing everything we can to stop it but nothing seems to work,” he outlines. “We’re trying to blow up the portal, we’re killing them, they don’t stop, it’s endless. So it becomes dire, the point where these guys are actually marching across and gaining ground through Azeroth, which gets us to launch day.”

    “Instead of giant demons marching up to the gates and we were fending them off, now it’s going to be you and your army and what you see is a scene of just fifty thousand [orcs], just orcs everywhere.” It’s a very deliberate, narrative-focused setup, one that mirrors the Burning Crusade, and something Afrasiabi channels a lot during our talk.



    - Alex ha confermato che come è sempre stato ancora WoW anche con l'espansione il gioco riuscirà a girare anche con pc piuttosto vecchi:

    Afrasiabi, as you’d expect, agreed. “One of our foundational tenets as a game is that we’re accessible and that this is how WoW became so big,” he said. “It still is and it could play, back then, on really low-spec systems. And so we dedicate tremendous resources to making sure that [is] always true.”


    - Alez si è soffermato molto sulla scelta di dare un boost al livello 90 per la prossima exp. Egli parla di quanto sia importante per un gioco come WoW mantenere e/o riattirare i giocatori "anziani" e di come il gioco espansione dopo espansione (giustamente) non facci altro che cambiare e sopratutto aggiungere nuove feature e livelli.

    Proprio sui livelli li scatta un fattore psicologico dove uno dice di voler tornare perchè la espansione sembra figa ma al pensiero di fare anche solo 15 livelli in più lo blocchi e non rinnovi.

    “It happens all the time, but you might be, “Hey, this new expansion looks awesome, I wanna come back”. Then you log in, your bags are full of shit that you don’t know what to do with, you don’t know how to play your class, because things have changed, and you gotta get like 15 levels. That’s actually a problem.”


    Alle domande se hanno pensato di integrare altro come dei bonus in più o di rendere archeologia migliore e gratificante Alex risponde che state vagliate altre opzioni ma non erano sufficienti a superare quel blocco psicologico.

    Before this slight embarrassment, however, I asked whether alternative measures had been looked into. Why not, for instance, improve the bonuses received from things outside of questing? Why not make archeology or even pet battles more materially rewarding?

    “We did look at that stuff,” Afrasiabi replied, but “even doing that wouldn’t be enough”.


    - Alex ha annunciato anche delle migliorie per quanto riguarda i bottini e la gestione nelle borse:

    “But we don’t know if that’s going to be something we make for ship. It’s something we want to shoot for, better inventory, better inventory management which will make looting better by proxy. But we’ll see. We really want to do it though.”


    - Per quanto riguarda le Guarnigioni Alex ha annunciato di come queste potrebbero cambiare le professioni e di come costruire l'edificio del fabbro possa darci diversi vantaggi per la professione omonima e di come i seguaci ci ubbidiranno:

    “You’re building this garrison, you’re fortifying it, you’re upgrading it, you’re building more buildings and armaments and so on and so forth with the express purpose of kicking the Iron Horde’s ass.” He went on to explain the basics of the follower system – “We have the ability right now to give you a follower as a result of practically any condition” – and even talked about future related changes to professions, revealing that you could build blacksmith buildings within your garrison that provide “certain perks and benefits”. This is on top of the already announced ability to recruit followers of all shades and stripes to your garrison.
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