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    Il 2017 è al termine, ma ci sono grandi piani per StarCraft: Remastered per quanto riguarda i server e la latenza di gioco.
    Il team è al lavoro per migliorare tali problemi, infatti allo stato attuale non c'è un server centrale, ma uno dei giocatori (l'host) deve consentire le connessioni in entrata tramite la porta 6112. Giustamente nel 1998 i PC non avevano firewall o router. Con i PC di nuova generazione e i nuovi sistemi di router e firewall hanno ostacolato le connessioni condivise, costringendo i giocatori a scaricare programmi terzi per connettersi alla porta 6112 e condividere le connessioni.

    Nella patch 1.18 abbiamo aggiunto il concetto di server proxy, in modo da poter favorire quei giocatori che non riuscivano ad aprire le porte per connettersi ad altri giocatori. Questa funzione ha creato una elevata latenza e intasando la connessione. A seconda della regione in cui ci si trova la latenza di gioco può essere più elevata.
    Il team è al lavoro su una nuova tecnica collaudata chamata STUN che permetterà alle persone di connettersi direttamente senza dover barcamenarsi con le impostazioni del firewall e del router. Esistono già tre tipi di reti NAT e già implementato questa tecnologia STUN nel primo tipo all'interno della patch 1.21. Il secondo tipo di rete è ancora in fase di sviluppo ed è quello più complicato, per il terzo tipo richiede ancora la connessione per il router tramite un server proxy.

    Nel 2018 il team continuerà a lavorare per diminuire la latenza di gioco attraverso i nuovi server STUN, continuando ad indirizzare l'utenza con una connessione semplice senza modificare il router. Tuttavia finché il sistema non è ancora ben collaudato se si è un poco esperti bisognerà mettere mano ancora alla porta 6112 per configurarla al meglio e ridurre la latenza di gioco.

    Per maggiori informazioni tecniche consultate il seguente link https://us.battle.net/forums/en/starcra ... 0760636452

    Mark Chandler ha scritto

    As 2017 draws to a close, I thought it would be a good time to give you all a small update on in-game latency and some of the plans we have to further improve network latency during games.

    First, some history. Since SC does not use a central server, one of the players (the host) must be able to allow inbound connections on port 6112. Back in 1998, average PCs did not have a firewall or router and therefore most PCs could host without problems. As time advanced, operating systems added firewalls and routers got more advanced which prevented inbound connections by default for the most part and have complicated traffic routing rules. Some people learned how to forward port 6112 to continue hosting SC games, but third party launchers also worked around this issue. By 2017, most people playing SC were using third party launchers and therefore no longer had 6112 configured correctly (since the launcher worked around it). And some people simply cannot forward the port (and therefore can never host) due to being inside a corporate or school network for example.

    In 1.18, we added the concept of proxy servers, so that people who couldn't or don't have port 6112 open can still host games, using the assistance of the proxy server. One thing that surprised us a little bit was how many people no longer had port 6112 forwarded. Routing the connection via a proxy server can add latency, and we recently added some messaging in-client to explain this, and to reveal how many people were being routed via a proxy server. Depending on which Blizzard region you've connected to, this latency can be considerable.

    As you've seen, we're always working on improving network latency. There are multiple facets to this work, but on the subject of proxy servers, we've been working on a proven technique called STUN servers which will allow people to connect directly without having to meddle with firewall and router settings.

    Without getting too technical, there are 3 different types of NAT networks, and we've already rolled out a STUN server solution for the first type in patch 1.21 - we're hearing that you've noticed the difference in latency since its release. The second type is more complicated and we're working on it right now. The third type still requires the connection to route via a proxy server.

    Of course, we'll continue to work all angles to reduce network latency in 2018, but our STUN servers are and will continue to help a lot for most people - by allowing connections to route directly without having to mess around with router settings.

    Until this is fully rolled out, and if you're a little tech savvy, getting your port 6112 configured correctly is a great interim solution to minimize latency over the holidays: https://us.battle.net/forums/en/starcra ... 0760636452

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