• Dopo le modifiche presentate per Mira&Honer, Karax e Fenix, è ora il turno di altri comandanti di ricevere alcune modifiche per quanto riguarda le missioni cooperative.
    Il team di sviluppo è a lavoro su Artanis, Raynor e Swann, leggiamo insieme cosa dovrebbe cambiare.

    Artanis
    Il comandante Protoss è uno dei principali comandanti delle missioni cooperative e la versatilità delle sue abilità lo rendono capace di strategie potenti. Tuttavia ci sono due aspetti che andrebbero modificati, il primo riguarda i tempi di recupero che sono basati sull'energia di Artanis rispetto ad altri comandanti. Per questo motivo saranno apportate modifiche alle abilità Orbital Strike e Shield Overcharge, portandole ad un livello di potenza accettabile. In seconda battuta le difese antiaeree di Artanis sono inferiori rispetto a quelle di altri comandanti, anche qui si apporteranno modifiche ai Dragoni e Fenici.


    Raynor
    Raynor è il punto cardine da parte di molti giocatori, ma le sue unità Mech non trovano il giusto spazio, ci saranno delle modifiche alle unità Mech in modo da influenzare i giocatori ad utilizzare composizioni Bio/Mech, senza però togliere forza alle composizioni Bio.


    Swann
    L'ingegnere capo è sempre al centro delle discussioni della comunità, viene spesso richiesto infatti che venga cambiato in qualche modo. Swann è il comandante più forte nelle fasi finali di gioco e ha una della abilità più potenti in gioco, ovvero il Vespene Harvesters. Il problema di questo comandante è appunto raggiungere questa abilità in tempi brevi, dato che al momento Swann ha dei tempi di produzione troppo lunghi rispetto a tutti gli altri comandanti.
    Hellbats, Cyclones, Thors e Wraiths non sono al livello di potenza desiderato, anche qui ci si concentrerà sui cambiamenti a queste unità.

    monk ha scritto

    Hi again! It’s been a while since our last big Co-op patch, which focused on Han & Horner, Fenix, and Karax. There’s been a lot of productive discussion in the community about how these Commanders feel post-update, and we’ve been closely monitoring this discussion to see if there’s any future tweaks we can do. But before we make any more changes to those three, we’re excited to announce our next set of Commander updates, which will include Artanis, Raynor, and Swann!

    Artanis

    Artanis is one of our starter Commanders, and we think he does a great job at introducing players to Protoss in Co-op. He showcases Protoss mechanics well and is forgiving to play thanks to his Guardian Shell ability. He also has a wide variety of powerful strategies. However, we’ve identified the following areas in which he could be tuned:

    • Artanis’ energy-based calldowns are underwhelming compared to those of other Commanders. Thus, we’ll be looking to make changes to Orbital Strike and Shield Overcharge to bring these abilities to that power level.
    • Artanis’ anti-air options are underwhelming compared to those of other Commanders. As such, we’ll be looking to focus some of Artanis’ changes to the Dragoon and Phoenix.


    Raynor

    Like Artanis with Protoss, Raynor serves as most players’ introduction to Terran Co-op play. Raynor’s bio play is in a good place as it is difficult to execute but also highly rewarding to play. However:

    • His Mech units aren’t seeing as much use as we’d like. Thus, we’ll focus our changes towards improving Mech play and encouraging Bio/Mech combinations without influencing the strength of Bio.


    Swann

    Swann is another Commander that players frequently request changes for. Swann is one of the strongest Commanders in the late-game, and he has one of the most helpful and powerful Co-op abilities in Vespene Harvesters. The problem is that Swann has difficulties getting there for a variety of reasons:

    • Swann has one of the longest ramp-up times in the game.
    • Hellbats, Cyclones, Thors, and Wraiths are not at the power level we’d like them to be. As with Raynor, we’d like to focus Swann’s changes on these lesser-used units and hopefully give him many similarly powerful options.



    Community Feedback

    As with the previous round of changes, please let us know what you think about the direction we’re taking with these Commanders. We look forward to your feedback and suggestions!

    Kevin Dong
    Co-op Commander Designer

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