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    Con la nuova stagione 8 di Overwatch cambierà anche lo skill rating e ci saranno delle modifiche al matchmaking. Il primo cambiamento per lo SR riguarda la differenza massima, quindi il sistema non abbinerà giocatori con un SR troppo lontano l'uno dall'altro. In ogni caso l'aggregazione in gruppi di gioco non potrà superare il limite attuale imposto dall'SR, dove i livelli attuali sono: 1000 SR dal Bronzo al Diamante, 500 SR per Maestro e 250 per Gran Maestro.

    Ci sarà anche una eliminazione della valutazione delle abilità relative alle prestazioni, nei livelli Diamante e superiori
    . Quando si vince una partita competitiva di Overwatch, si ottiene un punteggio di abilità e quando si perde una partita si perde anche questo punteggio di abilità. L'importo che viene perso o guadagnato è calcolato in base a molti fattori diversi.
    Ecco una lista dei più rilevanti:

    • Se hai una probabilità superiore al 50% di vincere una partita, guadagni meno punti dalla vittoria, se si perde invece verranno sottratti più punti. Al contrario, se si era sfavoriti in una partita si guadagnano più punti SR alla vittoria, mentre se ne perdono di meno SR quando si è sconfitti;

    • I nuovi giocatori hanno un guadagno maggiore e perdite maggiori rispetto ai giocatori che hanno completato molte più partite;

    • Man mano che ci si avvicina al limite massimo di 5000 SR si guadagnano sempre meno punti dalle vittorie, rispetto ai punti persi da una sconfitta. A livelli alti di SR quindi bisogna avere una percentuale di vittoria superiore al 50% per evitare di perdere troppi punti.

    Oltre a questo è rilevante nell'ambito dell'SR anche il rendimento personale e l'apporto che si riesce a dare alla partita. Di conseguenza giocando bene si guadagnano più punti SR e meno se ne perdono in caso di sconfitta. Questo sistema aiuta e premia i giocatori che si impegnano veramente in una partita, mentre per coloro che rimangono inattivi o conducono una partita a discapito del team verranno puntini con una perdita maggiore di punti SR. Tutto questo non sarà più valido per la stagione 8, per i giocatori da Diamante e oltre.

    Scott Mercer ha scritto

    Limiting the Skill Rating variance for Teams

    With the debut of the new competitive season 8 in January we’re going to be making a few matchmaking changes to increase match quality. The first change is limiting the maximum Skill Rating (SR) difference between the highest SR player on a team and the lowest SR player on the same team. This will especially help players at both the lower and higher limits of SR, where there are typically fewer players available. If a player has an SR of 4500, there are not that many other players who have a similarly high SR. The matchmaker has previously assigned players who are of a much lower SR to the same team as 4500 SR player, and hasn’t always created the best match experience possible.

    We implemented the technology for this change in the 1.17.0.3 patch at the end of November, but did not aggressively tune the SR value of the limit. During the month of December we will be quietly testing the effect of more restrictive SR limits to both match quality and queue times. With the data and player feedback from testing, we’ll then come back from our holiday break on January 2 and apply a finalized set of values for Season 8.

    Note that the matchmaker will still allow you to group with other players according to the current SR limits at their skill tier, which is 1000 SR for Bronze through Diamond, 500 SR for Master, and 250 for Grandmaster. We recently restricted the SR grouping limit at Grandmaster with this new Season 8 change in mind.

    Removing Personal Performance Skill Rating Adjustments for Diamond tier players and above
    Ok, this explanation is going to be pretty lengthy, so everyone grab some popcorn and buckle up.

    When you win a competitive match of Overwatch, you gain Skill Rating, and when you lose a match you also lose Skill Rating. The amount that you gain or lose is calculated based on many different factors, and here’s a quick list of some of the most important ones:

    • If you have a higher than 50% chance to win a match, you gain less for a win and lose more for a defeat. Conversely, if you were an underdog in a match than you gain more SR when you win and lose less SR when defeated.
    • New players experience both higher gains and higher losses than players who have completed a lot of matches.
    • You gain less SR for a win than you lose for a defeat as you more closely approach the system’s mathematical upper limit 5000 SR. (So at very high SRs you do need a greater than 50% win rate to keep your SR stable.)

    There is also another factor in determining the SR change after completing a match, and that’s a measurement of how well you personally performed during the match. If you perform well than you gain more SR when you win, and lose less SR when defeated. The reverse is also true, so if you perform very poorly you gain less SR for a win and lose additional SR when defeated. The personal performance adjustments have been controversial amongst the community for quite some time, especially since the calculations for these adjustments are not at all transparent.

    The adjustment does create a lot of positive system wide effects including rewarding players who make the effort to play well, punishing inactive players, and more quickly providing fairer matches for new players or those who decide to play a new hero or role. So we spent quite a lot of time examining data over multiple seasons, checking a lot of math, reading a LOT of community feedback, and then doing some deep soul searching about this. Especially at the higher levels of online competition where every point of SR matters, we want players to not be distracted and worry about how to optimize around the personal performance adjustment. They should just be trying to WIN. So after we get back from the holidays on January 2nd we’re going to turn off the personal performance SR adjustments for players in the Diamond skill tier and above.

    We look forward to everyone playing matches and giving us feedback about these changes in Season 8!

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4 commenti
  • Grevier 09 dicembre 2017, 17:25 Grevier
    Messaggi: 6800

    https://www.twitch.tv/grevier_
    #1
    Il problema non è il rating, sono le persone, e quello non lo risolvi. 1
  • Vancold 09 dicembre 2017, 19:17 Vancold
    Messaggi: 930

    Iscritto il: 13 ottobre 2011, 17:41
    #2
    Le persone? 1
  • Mark0 28 dicembre 2017, 16:19 Mark0
    BattleTag: Mark0#2387
    Messaggi: 50

    Non inviate richieste di amicizia sul Battletag putroppo ho la lista piena e non le riceverei.
    #3
    Ragazzi la traduzione non è corretta, guardate che nella patch c'è scritta una cosa ben diversa @MasterRedz @Cash 0
  • MasterRedzCommunity Manager 29 dicembre 2017, 12:45 MasterRedz
    BattleTag: MasterRedz#2155
    Messaggi: 7832

    "La tua anima sarà mia!"
    #4
    @Mark0 Corretto, grazie! 1
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