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    Dopo settimane di attese, teaser e presentazioni, l'evento Anniversario di Overwatch è ufficialmente iniziato! Da oggi 23 Maggio fino al 12 Giugno, sarà possibile ottenere Forzieri Celebrativi per festeggiare adeguatamente questo anniversario! Diamo un'occhiata più da vicino!

    Nuova Mappe Arena
    • Necropoli: qui, Ana Amari ha trovato il suo nascondiglio personale, una base improvvisata dalla quale può tenere d'occhio la situazione. Potete raggiungere il punto d'osservazione preferito di Ana in cima alle rovine e usare questa posizione sopraelevata (e l'elemento sorpresa) contro la squadra nemica. Oppure potete percorrere i corridoi di pietra in basso per affrontare direttamente l'avversario. Ma fate attenzione alle buche!;
    • Castillo: il Castillo è un vecchio fortino che dà sulla baia di Dorado. Qui si trovano il Calaveras, un bar dalla clientela di dubbia moralità, il ritrovo pieno di graffiti dei Los Muertos e il covo di Sombra. Mettete alla prova la vostra abilità contro la squadra nemica sui diversi livelli di Castillo, sfruttando le sue scalinate per proteggervi e ottenere un vantaggio strategico.
    • Foresta Nera: alla periferia di Eichenwalde, la nebbiosa Foresta Nera circonda un campo di battaglia a lungo dimenticato, cosparso di rottami delle unità Bastion. Sorprendete sul fianco i vostri avversari lungo i percorsi che dal castello portano ai boschi e sfruttate le balconate di legno per spostarvi tra i piani alti delle case sparse nella foresta.



    Forzieri Celebrativi e nuovi oggetti base
    Festeggiate il primo anniversario di Overwatch con le nuove ricompense. Aprite i Forzieri Celebrativi in cerca di modelli come Lúcio jazzista, Mei Apicoltrice, Bastion Dune Buggy, D.VA Cruiser, Genji Sentai, Hanzo Cyberninja, Zarya Cyberiana, Cyborg-76 e altro ancora! Abbiamo anche aggiunto un ballo per ogni eroe, oltre a 24 nuove battute audio, 25 spray e 25 icone, incluse quelle dorate. Potete vedere molti dei nuovi oggetti qui.
    Inoltre, sono stati aggiornati i Forzieri Base con nuovi oggetti, specialmente per gli ultimi eroi usciti.

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    Josh Engen ha scritto

    Overwatch Patch Notes - May 23, 2017

    A new patch is now live on Windows PC. Read below to learn more about the latest changes.
    To share your feedback, please post in the General Discussion forum.
    For a list of known issues, visit our Bug Report forum.
    For troubleshooting assistance, visit our Technical Support forum.

    PATCH HIGHLIGHTS:

    New Seasonal Event: Overwatch Anniversary

    We’re raising our glasses to toast the 30 million heroes who have answered the call to join us in Overwatch! From now until June 12, players can collect more than 100 Anniversary-themed rewards, and play three new Arena maps in the Arcade—all in celebration of our first year fighting for the future together. Put on your finest skins and join us for the festivities!

    New Standard Loot Box Items

    In addition to the new items in the Overwatch Anniversary event, we’re also adding new goodies to our standard loot boxes. Sombra, Orisa, and Tracer are all getting brand new emotes, and Reaper picks up several new unlocks based on the infamous shrug from the recent Uprising comic.

    GENERAL

    Custom Games and Game Browser

    • Added new rules sets for 3v3 and 1v1 Elimination modes on the Arena maps
    • Added options for Hero Lockout, Limited Hero Pool, Tiebreakers, and Hero Reveal for Elimination mode
    • Players can now disable secondary fire and secondary weapons in Custom Games
    • You can now disable one Symmetra ultimate while leaving the other active

    HERO UPDATES

    General

    • Recoil Recovery Aim Compensation can now be disabled for Ana, McCree, and Widowmaker. The option can be found under the “Control” tab in the “Options” menu. Simply select the appropriate hero under the dropdown menu and look for the “Hero” section

    Developer Comments: By default, weapon recoil recovery is overruled by downward crosshair movement. This means that downward movement during the weapon’s recoil recovery phase will override the weapon’s natural recoil recovery. This option allows you to remove this functionality, meaning a weapon’s natural recoil recovery movement acts independently from downward crosshair movement. In practice, this will make your crosshair move faster if you aim downward during the recoil recovery window.
    Genji

    • Removed the attack delay from Genji’s wall climbing ability, allowing him to engage with enemies immediately after he finishes climbing

    Developer Comments: This is a quality of life change to make wall climbing feel better.
    Hanzo

    • Removed the attack cooldown from Hanzo’s wall climbing ability, allowing him to engage with enemies immediately after he finishes climbing
    • Storm Bow
      • Increased charge speed by 10%
      • Charged arrows now maintain their charge after climbing a wall, provided the button is continuously held

    Developer Comments: Decreasing Hanzo’s draw time gives him more overall DPS, while also letting him fully charge an arrow and more quickly return to full movement speed when needed. And, like the change to Genji’s wall climbing, this is a quality of life change that will make climbing feel better.
    Orisa

    • Fusion Driver
      • Damage reduced by 9%
    • Protective Barrier
      • Cooldown reduced from 12 seconds to 8 seconds

    Developer Comments: To help Orisa maintain the front line for her team, we’re reducing the cooldown of her Protective Barrier. This change also helps her reposition the barrier more easily when needed. To compensate for this new defensive strength, we're reducing her Fusion Driver's damage, as it felt too high.
    Reaper

    • Wraith Form
      • Ammo is now entirely refilled when Wraith Form is used

    Developer Comments: Wraith Form is typically used as an escape ability after firing. This change gives Reaper a fighting chance if an enemy chases him down as he uses it.
    Reinhardt

    • Earthshatter
      • Effective height has been lowered from 3 meters to 2 meters
      • The height threshold of objects that Earthshatter can "climb" has been lowered from 3 meters to 2 meters, making Earthshatter less likely to climb tall objects as it moves along the ground.

    Developer Comments: Earthshatter tended to climb unexpectedly high, frequently hitting targets that were significantly above the ground. These changes help the ability stay more grounded.
    Soldier: 76

    • Heavy Pulse Rifle
      • Bullet damage decreased from 20 to 19

    Developer Comments: Soldier: 76 is in a much better place lately, but his damage output was making him a must pick, compared to similar roles.

    USER INTERFACE UPDATES

    • Your final blows are now highlighted by a white background in the Kill Feed
    • Added new Kill Feed icons for environmental kills and a number of abilities
    • Heroes resurrected by Mercy are now are now highlighted and color-coded in the Kill Feed
    • Certain types of assists, like McCree’s Flashbang or Zenyatta’s Orb of Discord, now show up in the Kill Feed
    • New Controller option: Force Keyboard/Mouse User Interface

    Developer Comments: When PC players switch from using the Keyboard/Mouse to a game controller, the game’s user interface is dynamically updated to the console/controller version. Additionally, the button layout on many heroes (like Hanzo, Zenyatta, and Mercy) is different on console. In the past, when a player chose to play using a controller and a mouse, the UI would constantly switch, depending on which device was sending information to the game. This new option allows players to set a default user interface if they choose to use a controller along with a keyboard/mouse.

    BUG FIXES

    General

    • Fixed an issue that prevented voice lines from being heard during the Play of the Game
    • Fixed an issue causing shields to display the wrong team color during the Play of the Game
    • Fixed a bug that caused high resolution screenshot captures to have visual issues

    Arcade

    • Fixed a bug causing the introduction before 1v1 Mystery Duels to be interrupted
    • Fixed an issue causing parties to be split between teams when joining a Custom Game as a group
    • Fixed an audio bug in Elimination games that could cause the end of round music to end abruptly
    • Fixed a bug in Custom games that caused parties to be evenly split between teams when they joined as a group

    A.I.

    • Fixed a bug that allowed bots to become stuck around the well on Ilios

    Custom Game Browser

    • A scroll bar has been added to the custom games settings window so players can see all changes if they extend below the screen
    • Disabling Primary Fire will no longer disable secondary weapons for Mercy, D.Va, and Torbjörn
    • Fixed a bug that prevented the cooldown modifier from functioning for Ana’s Sleep Dart
    • Fixed a bug that caused some weapons to stop playing sound effects when “No Ammunition Requirement” was used
    • Fixed a bug that caused parties to be split up between teams when joining a custom game

    Competitive Play

    • Fixed an issue that could prevent the 30 and 60-second audio callouts from being played at the end of a match
    • Fixed a bug that prevented players from grouping based on skill rating restrictions during the off season

    Heroes

    • Fixed a bug that caused Lúcio’s healing and speed song auras to be inaccurately projected
    • Fixed a bug that prevented Discord Orb from being removed when Mercy uses her Resurrect Ultimate
    • Fixed a bug that prevented Orisa’s Fortify from blocking the alternate fire from Lúcio’s Sonic Amplifier
    • Fixed a bug that prevented Roadhog's hook from pulling enemies into the reticle when the target was on higher ground
    • Fixed a bug that prevented Orisa’s Protective Barrier from deploying in certain situations
    • Fixed an issue that affected some graphics cards, causing an inaccurate ammo count to be displayed with Pharah’s Mechaqueen and Raptorion skins equipped
    • Fixed a bug that could prevent two charging Reinhardts from being able to kill each other
    • Fixed a bug that allowed Reinhardt to damage himself twice when charging a Fortified Orisa
    • Fixed a bug that prevented Winston’sPrimal Rage ultimate from restoring his health when hit by Ana’s Biotic Grenade

    Maps

    • Fixed a bug that caused Tracer to move oddly when she first appeared in the tutorial
    • Fixed an issue causing asymmetry between pillars on the Ruins capture point on Ilios
    • Fixed a bug that allowed Sombra to reach unintended locations on Numbani
    • Fixed a bug that allowed players to reach an unintended location on Route 66
    • Fixed a bug that allowed Sombra to reach unintended locations on Watchpoint: Gibraltar.
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8 commenti
  • NunDio 23 maggio 2017, 19:45 NunDio
    BattleTag: NunDio#2349
    Messaggi: 310

    So che dice iscritto da marzo 2016 ma in realtà sono attivo dalla fine di aprile 2017 :)
    #1
    Vabbè ma quindi gli oggetti di questo evento non si potranno ottenere in quelli base dopo l'evento? 0
  • Yardeh 23 maggio 2017, 20:36 Yardeh
    Messaggi: 9245

    Iscritto il: 21 aprile 2010, 20:16
    #2
    Purtroppo no. Anche perchè hanno detto che non hanno intenzione di introdurre nuove eventi (tematici, di lore non lo so), quindi vogliono rendere unici quelli già in lista.
    A me fa incazzare per le danze... cioè... LA MISERIA nelle lootbox standard, chiamalo aggiornamento.
    1
  • Dokrobei 23 maggio 2017, 20:37 Dokrobei
    BattleTag: Phantomas#21599
    Messaggi: 427

    Iscritto il: 07 marzo 2015, 14:35
    #3
    Soldier che balla nun ze pò guardà (no) :D 0
  • NunDio 24 maggio 2017, 00:04 NunDio
    BattleTag: NunDio#2349
    Messaggi: 310

    So che dice iscritto da marzo 2016 ma in realtà sono attivo dalla fine di aprile 2017 :)
    #4
    Yardeh ha scritto:Purtroppo no. in lista... LA MISERIA nelle lootbox standard, chiamalo aggiornamento.

    @Yardeh mi sento amareggiato proprio. Le danze almeno potevano aggiungerle. Ma in generale essendo anniversario potevano includerle. Ma quindi con loot box base aggiornate che intendono?
    0
  • Yardeh 24 maggio 2017, 00:34 Yardeh
    Messaggi: 9245

    Iscritto il: 21 aprile 2010, 20:16
    #5
    Emote seduto e risata per Orisa e Sombra.
    Poi un'emote ed uno spray per Reaper riguardante la posa da "fregacazzo" nel fumetto di Uprising.
    0
  • Yardeh 24 maggio 2017, 01:49 Yardeh
    Messaggi: 9245

    Iscritto il: 21 aprile 2010, 20:16
    #6
    Ho rivalutato un pò di skin, guardandole meglio.

    Stilo la mia personalissima classifica:

    1) Symmetra (eccelsa... c'è poco da fare...) - 10
    2) Lùcio (meraviglioso, richiama leggermente Michaels Jackson) - 9
    3) Tracer (a primo impatto mi ha fatto cagare, poi guardandola meglio mi son ricreduto ed anzi, è una di quelle fatte meglio, molto originale) - 8
    4) Genji (WTF... Power Ranger verde... :Q_ ) - 7.5
    5) Soldier (standard) - 7
    6) D.va (più che altro mi piace la forma umana, il meka un pò meno) - 6.5
    7) Hanzo (caruccio, potevano inventarsi qualcosa di più originale) - 6.5
    8 ) Bastion (la forma tank me l'ha fatto rivalutare) - 6
    9) Pharah (troppo standard... niente di originale...) - 5
    10) Zarya (sembra un Gundam... non mi piace, anzi la trovo orrenda) - 4
    11) Mei (potevano risparmiarsi la fatica di concepire sta roba, salvo giusto il drone a forma d'ape) - 2

    Ed ovviamente su 9 casse, ho trovato la più orrenda. Almeno le prime sette le voglio. Domani a farmare queste + le danze... puttana.

    Le emote di danza invece son tutte belle, le vogliooooo.
    0
  • Elmarco 24 maggio 2017, 04:13 Elmarco
    BattleTag: Elmarco#2695
    Messaggi: 1969

    Iscritto il: 04 maggio 2011, 13:07
    #7
    La mia è così:

    1) Lùcio - troppo bello :D
    2) Symmetra veramente bella e fatta bene, contando che io uso il modello dorato sarà come upgradarlo
    3) Tracer si,particolare e carina,molto più simpatica della versione punk...anche se resterò sul solito modello elegante.
    4) Hanzo simil-genji classico, non mi dispiace
    5) Genji è bello,spero di trovarlo ma non penso che lo userò.
    6) D.va minchia lei sembra una versione suina uscita da happy days <.<
    7) Mei dai è simpatica! Resterò però sulla babba natala
    8 ) Bastion Non male,ma non mi fa sbavare
    9) Pharah ,caruccia
    10) Soldier , schifo
    11) Zarya ble
    0
  • NunDio 24 maggio 2017, 08:40 NunDio
    BattleTag: NunDio#2349
    Messaggi: 310

    So che dice iscritto da marzo 2016 ma in realtà sono attivo dalla fine di aprile 2017 :)
    #8
    Io non ho speranze di trovarle, non ho fortuna è non posso giocare molto sono sotto esami, contavo che avrebbero messo il tutto in base dopo evento :/
    Comunque allora faccio pure classifica mia :Di
    1) Tracer
    2) Lucio
    3) Bastion
    4) Symmetra (in realtà è la più bella ma non la uso mai :D)
    5) Genji
    6) Pharah
    7) Mei
    8) Hanzo
    9) D.va
    10) Soldier
    11) Zarya
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