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    Notizia aggiornata dopo la pubblicazione.

    Nelle scorse ore avevamo raccontato i disagi della 11.2 di Hearthstone: i giocatori della tappa HCT di Seoul si erano visti invalidare una lista senza aver possibilità di cambiarla, mentre gli appassionati di fantadeck si erano visti nerfati Tess Mantogrigio senza nessun risarcimento.

    Sull'argomento Quest Druid, sebbene le modifiche operate dalla patch non rappresentino un effettivo nerf alla carta Richiamare i Giganti, esse riducevano effettivamente l'efficacia delle liste attuali. Tantissimi giocatori hanno fatto sentire la loro voce su quello che sarebbe potuto diventare un precedente pericoloso: chi vorrebbe spendere tempo e denaro in un gioco che non tiene conto delle esigenze dei giocatori più dedicati?


    Anche il caster degli eventi Blizzard Brian Kibler ha definito il cambiamento "inaccettabile"


    Stanotte Blizzard ha finalmente fatto un comunicato ufficiale dove vengono fatte queste dichiarazioni:

    • I giocatori che all'HCT Seoul hanno inviato un mazzo Quest Druid potranno sostituirlo con un altro;
    • Tess Mantogrigio tornerà a funzionare come Yogg-SaronYogg-Saron, Hope's End pre-nerf: se verrà rimossa da campo il suo effetto andrà comunque avanti;
    • In più, per migliorare la coerenza tra gli effetti dello stesso tipo, il limite di 20 Gridi di Battaglia di Ciciazampa sarà aumentato a 30, lo stesso numero di Lynessa e Tess.

    Aggiornamento 09/06/2018: l'hotfix per Tess è stato distribuito in tutte le regioni di gioco.



    Fortunatamente Blizzard è riuscita a intervenire con una soluzione in tempi brevi e a limitare i disagi dei giocatori, ciò non toglie che situazioni del genere andrebbero evitate totalmente.

    Hearthstone è il videogioco leader del settore ma non è privo di concorrenza, e sono questi i passi falsi che spingono i giocatori più coinvolti ad abbandonare il prodotto in cerca di lidi migliori.

    Jesse Hill ha scritto

    Greetings,

    Thank you for your feedback regarding the recent Update 11.2. We apologize for not offering notice in advance of these changes before they went live. We understand that this wasn’t a good experience and that it also had an impact on some of our esports competitors as well. This wasn’t an acceptable situation all around, and we’ll do better in the future.

    Update 11.2 brought with it some changes as part of our ongoing, overall goal to make card interactions more intuitive across the board. The intention of some of those changes was to align four similar cards (Tess Greymane, Lynessa, Shudderwock, and Yogg-Saron). If you’re familiar with the way that one of these minions works, you should be able to guess how the others work. We added a cap to the maximum number of effects that can be generated by these Battlecries, and made Tess’ Battlecry end if she was destroyed, silenced, or otherwise removed, just like Yogg-Saron.

    After hearing your feedback to that change, we initially considered offering a full Arcane Dust refund for Tess. We also read feedback from players who use Tess in their decks asking for her to be reverted to her old functionality. In this case, we agree that it’s worthwhile to sacrifice some consistency so Tess is more fun to play, especially since our priority wasn’t to decrease Tess’ power level. With that in mind, instead of offering an Arcane Dust refund and encouraging players to disenchant the card, we’re reverting one of the changes to Tess Greymane so that her Battlecry will continue even if she’s destroyed, silenced, or otherwise removed from the board.

    This situation has also raised discussions regarding the definition of a card fix versus a dust-refunding nerf, so we thought this would be a good time to talk about our stance on the subject.

    We will continue to provide full Arcane Dust refunds for changes to cards that decrease their overall power level for balance purposes — in other words, card nerfs.

    We’re working to improve Hearthstone and make the underlying mechanics more intuitive. Bug fixes or system-wide mechanics changes to improve the game will not be grounds for a full Arcane Dust refund on a card. System-wide mechanical updates affect many different cards in ways that could make some more or less powerful, such as the interaction between Jungle Giants and Faceless Manipulator.

    Lynessa Sunsorrow was never intended to apply her buffs in the order they were cast, so the update to her functionality in 11.2 was a bug fix for that card. The cap of 30 effects is a system-wide change intended to protect the service and players from potentially bad play experiences that have minimal player value. We’re planning to raise the cap of Shudderwock’s Battlecry from 20 to 30 when we implement the fix that reverts Tess, as well.We’re currently planning to revert the change that caused Tess Greymane to stop casting her Battlecry when destroyed, silenced, or otherwise removed on June 8th PDT.

    HCT Seoul and Quest Druid

    We also would like to take this moment to apologize to our player community for this update’s impact on the HCT Tour Stop taking place in Seoul this weekend, specifically the 15 players who brought Quest Druid decks.

    After considering recent feedback and significant discussion, we felt that Quest Druid decks were most directly affected in terms of viability as a result of the changes that were introduced with Update 11.2. As such, we allowed players that brought Quest Druid an opportunity to resubmit their deck.

    Balancing the health of the game with the needs and calendar of a global esport like the Hearthstone Championship Tour is always challenging. This wasn’t an acceptable situation all around, for us, our players, and competitors, and we’ll do better in the future.

    Thanks again for your feedback and your understanding, and we'll see you in the Tavern.

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2 commenti
  • TheDarkLord 08 giugno 2018, 18:33 TheDarkLord
    BattleTag: DarkSouls94#2763
    Messaggi: 1145

    "There's always a little light...into the darkness".
    #1
    Ci credete se vi dico che ho appena perso un game vs un big spell mage usando il "burgle rogue" di kibler xke Tess come prima magia ha lanciato la pecora su di sé? :D 0
  • Greymane 09 giugno 2018, 16:23 Greymane
    BattleTag: Urabrask#2263
    Messaggi: 7671

    “War is our sculptor. And we are prisoners to its design.”
    - Javik [Mass Effect 3]
    #2
    TheDarkLord ha scritto:Ci credete se vi dico che ho appena perso un game vs un big spell mage usando il "burgle rogue" di kibler xke Tess come prima magia ha lanciato la pecora su di sé? :D

    @TheDarkLord

    Io da Spell Hunter ho perso da Burgle Rogue perchè sostanzialmente ha beccato tipo 4 FlareBengala
    Se non beccava l'ultimo vincevo
    0
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