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    Lo scorso weekend si sono svolti gli Americas Summer Playoff, ma non sono mancati i problemi. Disconnessioni e lentezza generale della rete hanno funestato tutto il torneo, e non sono mancate occasioni in cui un giocatore con la partita in pugno se la sia vista portare via.

    Il Community Manager Aratil è intervenuto sul forum ufficiale per scusarsi a nome di Blizzard e spiegare che i succitati problemi sono stati frutto di attacchi DDoS. Una discussione per risolvere queste problematiche sul lungo periodo è già stata avviata internamente, mentre per il momento hanno aumentato i requisiti per le sedi che ospiteranno i futuri tornei.

    Aratil ha scritto

    Thank you to our players and viewers who participated in and watched the Hearthstone Championship Tour Americas Summer Playoffs on Sept. 16 and 17.

    Over the course of the event, playoff venues experienced multiple DDoS attacks and equipment malfunctions that disrupted the tournament. As a result, affected players were unfortunately required to restart games due to disconnections. This also caused extended wait times between games. While we made efforts to address the issues as they were occurring, we want to be clear that the resulting experience this past weekend was not acceptable, and we sincerely apologize to the competitors who were adversely affected. There is still much we can do to improve the overall competitive experience, and to reduce the number of issues that can occur.

    We are currently discussing several improvements that we would like to implement as early as the start of the next Hearthstone Championship Tour season. We are also going to reevaluate equipment requirements and venue capabilities to make sure we deliver a better competitive experience for our players, as well as design additional fallbacks in case of disconnects. The Hearthstone Championship Tour has grown over the years into a circuit with high expectations, and we are continually striving to deliver a better experience. We would not have been able to build this program without your participation, both as players and viewers, and your feedback is valuable as we build out our plans for Hearthstone Championship Tour 2018.

    Please keep in mind that this is not the end of the conversation—we’re going to do better and we’ll fill you in on our progress as we move forward. Reach out to us on the forums, Facebook or Twitter if you have any feedback about #HCT to share. We look forward to hearing from you, now and into the future of competitive Hearthstone.

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2 commenti
  • Dokrobei 20 settembre 2017, 12:56 Dokrobei
    BattleTag: Phantomas#21599
    Messaggi: 453

    Iscritto il: 07 marzo 2015, 14:35
    #1
    Solo per i tornei ufficiali potrebbero studiare una maniera per far andare in standby il gioco automaticamente
    nel momento in cui un giocatore se ne va con 999 di ping, avvisando l'avversario, per poi ricominciare quando rientra...
    quindi un lasso di tempo più lungo del solito, ma non infinito ovviamente.

    Non ho idea se sia fattibile e gli eventuali pro e contro
    0
  • BigBoss 20 settembre 2017, 13:14 BigBoss
    Messaggi: 2288

    Iscritto il: 30 gennaio 2016, 12:06
    #2
    @Dokrobei un client a parte per tornei, ma a quanto pare il codice di HS fa troppo schifo al momento. 1
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