Intervista agli sviluppatori su Rating, Social Bilanciamento
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  • grallenMost Valuable Poster 31 ottobre 2013, 10:52 grallen
    BattleTag: Grallen#2521
    Messaggi: 5714

    Dal caos si crea l'ordine e dell'ordine si genera il caos.
    #1
    (fonte hearthpwn)

    James Duggan del canale Curse Entertainment Youtube channel ha potuto intervistare i sviluppatori Eric Dodds & Jason Chayes facendo alcune domande sul Rating, Sociale e bilanciamento del gioco.

    Qui sotto c'è il video con la intervista completa ma anche il sunto dell'intera intervista:




    [url]Blizzard[/url] ha scritto
    How do you arrive at specific changes when balancing classes?


    Statistics from the playerbase ranging from what cards you have in your deck, to win / loss ratios
    .
    Blizzard's internal high-level playerbase often provides insight into how things can change at the top end of play.

    Checking on what the community has to say about specific cards and matchups.


    Why are you not interested in doing chat against random opponents?


    We want to keep the game accessible to everyone. No one enjoys being harassed by their opponent.

    Keeping chat to emotes keeps the game flowing at a quicker pace. No one is stopping to type.

    How are you planning on improving the social experience?


    We've got some ideas, but nothing is concrete. More information in the months to come.

    Toasts were recently added to the game which has increased the social aspect of Hearthstone a little bit.


    How does the ranked matchmaking system work?


    It is based on an internal rating, and to a lesser extent, how many games you've played.

    Having games played counting towards your rank helps people not move through the system too quickly.

    The developers are currently not satisfied with the current ranking system, and are working on changes.

    We will very likely see changes to the ranking system before the game goes live.


    What do you think the community wants the most right now?


    Players really want a spectator mode!

    Lots of interest and desire from players to watch competitive games.

    We're looking to build that into our development roadmap into the months to come.


    The Arena. Are you considering adding a free version?

    There are definitely ways it could happen, but they don't want to the Arena to lose its focus.

    Redesigning the Arena is out of scope during the beta.
    0
  • Thycondrius 31 ottobre 2013, 14:47 Thycondrius
    BattleTag: ElPerroLoco#2646
    Messaggi: 214

    Iscritto il: 09 luglio 2010, 07:28
    #2
    insomma quello che si sospettava e che tutti più o meno avevano capito, è che al momento basta che grindi game e alla lunga tutti arriveranno al master 3. Vabbè, siamo in beta è giusto che testino, ma al momento dopo un paio di settimane devo dire che la noia si sente. Spero per la release, e sono anche fiducioso che implementino un bel sistema alla sc2 :) 3
  • Andissiel 31 ottobre 2013, 23:56 Andissiel
    BattleTag: Andissiel#2458
    Messaggi: 727

    Forse, lungo il cammino, troverai quello che cerchi
    #3
    grallen ha scritto:The Arena. Are you considering adding a free version?
    There are definitely ways it could happen, but they don't want to the Arena to lose its focus.
    Redesigning the Arena is out of scope during the beta.


    Ecco questo non mi dispiacerebbe affatto. Nonostante sono scarso come pochi e perdo facilmente, non mi dispiacerebbe l'idea di fare qualche arena free.
    Lasciando come ricompensa i soliti 10 gold ogni 3 vittorie, ci sarebbe una modalità in più da giocare sempre, da alternare alla già presente modalità gioco.
    Voglio usare il mio super mazzo? Faccio la modalità gioco. Voglio provare il brivido di farmi un mazzo con carte a caso? Faccio l'arena free. Indipendentemente da quel che scelgo, poi quando ho 150 gold posso farmi l'arena normale con il suo costo di ingresso e le relative ricompense
    3
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